onsdag 10 september 2014

Stress


Idag har jag och maggen spenderat dagen såhär, i sängen med ett avsnitt PH som jag somnade ifrån igår.

Jag sov en stund igårkväll men sedan vaknade jag efter midnatt av den jävliga huvudvärken. Från det låg jag och vred och vände mig ända tills M:s klocka ringde strax efter 6. Kunde knappt titta med ögonen utan att huvudet kändes som det skulle sprängas. M kunde ta barnen till skola/förskola men jag valde ändå att göra det i väntan på att vårdcentralen skulle ringa upp. Jag pratade nämligen med 1177 vid 6-tiden och de beordrade mig att besöka VC för att utesluta havandeskapsförgiftning. Jag fick en tid till 15.30 först så dagen spenderade jag som sagt i sängen. Försökte sova men huvudet gjorde för ont så jag provade med ett avsnitt PH och det blev ju varken bättre eller sämre. Därefter låg jag bara och vilade och på eftermiddagen sov jag två timmar men när jag vaknade bultade huvudet ännu värre. På VC fick jag träffa en gullig doktor som undersökte mig från topp till tå. Jag tog även blodprover och de visade inget konstigt. Blodtrycket var toppen så ingen havandeskapsförgiftning. Hon hittade dock två punkter i nacken som gjorde ont och med det undrade hon om det var stressigt på jobbet. Så ja, stress blev domen och jag blev ordinerad vila då det ju varken är bra för mig eller bebis att jag stressar. Dessutom ordinerade hon mig massage så nu ska M få jobba...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar