onsdag 24 september 2014

Att prioritera



Min lilla mekarpelle <3

Sjukskriven, jovisst. Det betyder att man ska ha tid att ta hand om sig själv och sin hälsa också, det hinner inte jag. Eller hinner gör jag väl egentligen, men jag prioriterar "fel". Det känns så dumt att ha barnen på förskola/fritids när jag ändå är hemma så jag hämtar hem dem tidigt och därefter måste jag ju passa upp på dem. Idag jobbade jag 7.30-11.30 och därefter åkte jag hem och slängde i mig lite lunch för att sedan köra mot universitetet. Mitt examensbevis var felaktigt då det stod att jag var grundskollärare samt lärare för fritidshem. Det första stämmer ju men det andra var tvunget att ändras till lärare för förskola och förskoleklass vilket en dam på examensenheten löste idag. Jag var ju dock tvungen att köra dit och lämna det "gamla" examensbeviset för att få ut det nya. Efter det körde jag racer för att hämta Ellioth i förskoleklassen när han slutade vid 13 och sedan hämta Elton på förskolan. Väl hemma styrde jag upp mellis och sedan tvätt och nu har vi njutit av lite lillördagsmys framför bröderna Lejonhjärta. Snart är det dags för middag innan jag ska iväg på föräldramöte på skolan... Som sagt behöver jag prioritera hälsan lite bättre, men sedan när prioriterar en mamma något högre än sina barn? Precis, aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar