tisdag 9 september 2014

Då kör vi rond två


Idag borde jag inte ens klivit upp ur sängen! Vaknade med ett bultande huvud och en hals som gjorde så ont att jag inte kunde svälja, men jag pallrade mig iväg till jobbet eftersom det var jag som skulle stänga och jag vill inte sätta mina kollegor i skiten. Men det var tungt och trots Panodil i kroppen blixtrade det framför ögonen hela dagen. Innan jag gick hem för dagen löste jag morgondagen med vikarie för att kunna stanna hemma då. Jag behöver vila och ta hand om mig själv för annars blir det såhär. Det var inte längesedan jag var sjuk ju och jag har nog knappt varit frisk emellan men när febern är ur kroppen vill man ju jobba på liksom. En graviditet på det och skiten segar sig kvar i kroppen forever känns det som. Blä. Jag åkte direkt hem och bäddade ner mig i sängen bums (eller okej, först klädde jag kids för fotbollsträning, sedan diskade jag, vek tvätt, satte på en ny maskin tvätt och duschade...). Hur vilar man och bara tar hand om sig själv när man har en familj och ett hushåll att hålla uppe? Suck. Jag behöver öva på det.

Nu ska jag byta sängen mot soffan en stund!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar