söndag 28 september 2014

Djurpark, häng med vänner och nattlig cirkus



Igår hade jag ett par mysiga timmar på Kolmården med mina prinsar medan pappan var hemma och rensade upp i trädgården. Det var Corren-dagen vilket innebär att årskorten säljs till halva priset och eftersom jag har vanan inne att komma och gå som jag vill i den där parken och eftersom jag kommer vara mammaledig nästa säsong så kändes årskort som ett måste :) Förutom inhandling av korten tog vi en liten sväng i parken också... Vi spanade på delfiner, apor, savanndjur, elefanter och tigrar. Sedan åt vi lunch och grabbarna åkte en sväng i Delfinexpressen innan vi for hemåt igen. Det lilla tog dock hela tre timmar så när vi kom hem hämtade vi bara upp pappsen och for till Ljungsbro. Där agerade han bärhjälp och i gengäld blev vi bjudna på grillat. Sedan gasade vi hemåt igen och jag piffade till mig för att fara ner till stan en liten sväng med ett par kollegor. Lite "förfest" i en lägenhet innan vi gick över till Riva där de tog en drink. Innan alltför mycket folk började trilla in och innan musiken kom igång drog jag mig dock hemåt. Jag njöt av en varm dusch innan jag kröp ner i en renbäddad säng, love it!


Inatt har jag dock sovit som en kratta. Det började med det vanliga kisseriet strax efter läggdags. Därefter började min telefon att blinka och då var det tydligen glapp i laddaren. Jag försökte få till laddning men sladden måste varit helt av inuti så det gick inte. Somnade irriterad på det för att vid 03.20 vakna av att det var världskrig inne i magen. En kiss brukar lugna bebisen där inne men inatt vet jag inte vad det var för såhär fortsatte det fram till 06. Det var som att hen stod där inne och hoppade, boxade och gjorde volter och jag blev helt spyfärdig samtidigt som det ömmade i huden på magen. Någon gång under dessa timmar började det dessutom skrapa på övervåningen och jag hörde hur någon gick omkring men när M var uppe och kollade sov de hur gott somhelst. Såfort M började snarka igen hörde jag steg uppifrån och då väckte jag honom igen så han fick bära ner barnen till vår säng så de blev räddade från spökena. Sista gången jag kollade på klockan var den 06.10 och sedan vaknade grabbarna 07.20. De gick upp och kikade på tv men blev snart osams och Mange fick rusa upp och ryta i åt dem. Bråket fortsatte ändå och jag var så jäkla slut efter natten, i både kropp och psyke, att jag i ren utmattning äntligen somnade om vid 9.30-10.30. Då fick jag skutta upp då vi missat frukosten så nu har vi varit på Maxi och inhandlat en mysig brunchbuffé vi strax ska hugga in i, och dessutom är en ny laddare inhandlad så mobilen kan få liv idag. Efter brunchen har min man lovat mig massage och det ser en trött och sliten kropp fram emot <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar