torsdag 4 september 2014

Tråkigt besked


Bra tajming grabben! Imorgon är det fotografering i skolan och idag kom han hem med blå-/skrapmärke i pannan, schnyyyggt!

Läkarbesök och undersökning på kvinnokliniken idag då... Jag fick lugnande medicin en timme innan besöket så undersökningen gick ändå okej. Inget framfall och inget åderbråck på livmodertappen, och graviditeten är normal. Dock fick jag ett annat tråkigt besked men som förklarar värken och jobbiga gynundersökningar...:( När bebis är ute sedan kommer jag att behandlas och det känns lite läskigt... Ingen cancer nu men ändå jobbigt... En dag ska jag berätta...

Dagens jobbiga besök vägdes ikväll upp av finbesök av bästa Elma <3 Hon har tagit en egen klass på Ellioths skola och har klassrummet mitt över Ellioths vilket känns tryggt. Idag tog hon dessutom med sig Ellioth hem från fritids när hon slutade jobbet och kom till oss. Lite senare anslöt även hennes Denis och vi åt middag tillsammans, mys!

Nej, nu har mina hjärtan somnat här bredvid och jag ska gå upp och ta tag i det som behövs göras. Städningen blev framflyttad till imorgon i brist på tid, och även energi från min sida. "Diagnosen" gjorde mig faktiskt lite ledsen och orolig :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar