tisdag 23 september 2014

Mysig lunch


Ikealunch med två av mina grabbar <3

Idag har varit en sådan där effektiv "full-rulle-dag", trots att jag vaknade med jordens huvudvärk och bara ville lägga mig igen. Jag jobbade stängning idag, och halvt sjukskriven på det, vilket innebar 14-18. Eftersom det även varit föräldramöte på Eltons förskola idag (vid 18) så valde jag att ha Elton hemma, och hämta Ellioth på skolan innan jobb, och ta med dem till jobb för att Mange skulle kunna hinna till mötet i tid. Mange tog Ellioth till skolan imorse så jag och Elton hade mysmorgon. Jag tvättade, vek tvätt och plockade i vanlig ordning men fick lägga mig emellanåt då huvudet höll på att döda mig. Alvedonet gjorde sitt efter en stund och vid lunch anslöt jag och Elton pappsen för mat på Ikea, vilket var supermysigt. Därefter svängde vi förbi XXL och köpte en vinterjacka till mig. Har överlagt att ha höstjacka med fleece under vintern igenom för att slippa köpa en för stor ny men eftersom vi är ute typ minst två timmar om dagen på jobb så måste jag ju ha en jacka. Fyndade en Didriksson, herr storlek M, och det bästa var att Mange kan ha den så han får ta över den sen :) Win win! Sedan hämtade vi Ellioth och åkte och jobbade. Grabbarna hittade kompisar så dem så jag knappt skymten av och vi fick en hel eftermiddag ute. Sedan hem och göda barn, diskade, dammsög och sedan söva barn. Nu är mannen hemkommen och vi har slängt oss på soffan. Det blir gårdagens avsnitt PH innan det blir läggdags för en ny fullspäckad dag imorgon. Då är det jobb och sedan föräldramöte på skolan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar