måndag 22 september 2014

Mörkrädd


Idag var det verkligen läge att plocka fram höstskorna. Denna gång blev det Gore Tex-skor från Adidas då det var riktigt bra kampanj på dem, 499:- istället för normalpriset 899:-. När jag idag jobbade insåg jag att jag också behöver ett par vattentäta höstskor (vi är ute minst en gång om dagen) så påväg hem från jobbet svängde jag förbi och köpte ett par i "tjejfärgen". Det är bra att ha små fötter och kunna handla skor på junioravdelningen :) Letade på vuxenavdelningen också men alla fritidsskor är ju sååå jäkla fula :/

Och vilket väder vi vaknade till idag sen. 7 grader, regn och storm. Min klocka ringde 4.30 då jag ju öppnar klockan 6 på måndagar. När jag skulle gå till bilen strax innan 6 var jag tvungen att väcka Mange och be honom stå i dörren då inte en enda gatlykta i hela Malmslätt funkade. Det i kombo med att jag blivit galet mörkrädd och igårkväll såg The Walking dead var ju sämsta möjliga. När jag kom till förskolan såg det dessutom ut som någon stod inne på ena avdelningen så jag höll på att vända hemåt igen. Det ljusnade ju inte förrän efter 7 och när första barnet kom vid 6.30 började jag nästan gråta lyckotårar x). Måndagar blir inget skojiga nu framöver...:/

Nu myser jag och grabbarna i soffan framför Barnkanalen men snart ska jag fara iväg på ett pass zumba. Vi får se om lite träning kan råda bot på den ständiga huvudvärken!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar