lördag 20 oktober 2012

Shopping botar allt

Idag var tanken att Mange och Ellioth skulle ta tåget till farmor och farfar för att hämta hem farmors bil (Manges bil är paj igen). Biljetter var bokade och Ellioth var så lycklig både över att få åka och tåg och att få åka till farmor och farfar. Men igårkväll började han klaga på magont och då han kändes varm tog vi tempen som visade 38,5 grader. Inte så mycket feber men lite och vi hoppades att han skulle vara frisk idag så han kunde åka. Vid 3 inatt vaknade vi av en yrande liten kille som inte alls var pigg. Denna gången visade termometern 39,4 och där fick planerna göras om. Så tidigt imorse körde Ellioth och jag ner Mange och Elton till stationen och de fick ta tåget till farmor och farfar. Ellioth var besviken men hela situationen räddades med ett löfte om att han och jag ska ta tåget till Norrköping i veckan OCH åka spårvagn. Dubbelt upp liksom :) Så nu ligger vi på soffan tillsammans och ser på film. Piraterna är färdigsedd och nu är det favoriten Toy Story som rullar. Jag har precis haft droppar i öronen och nu känns det som det brinner i dem, gött!

Igår eftermiddag tog jag med mig huvudvärk och illamående ner på stan för lite tröstshopping :) Min systerdotter Fanny hämtade upp och så strosade vi runt en stund... Jag blev sådär positivt överraskad inne på Kappahl när jag köpte en jacka till Ellioth (som jag spanat på ända sedan i våras) som var nedsatt till 180:- och en väska till mig som var nedsatt till 60:- och kassörskan utbrister. "120 kronor tack!". Jag kontrade med att "Naä, nu måste det blivit fel, du har nog glömt att slå in något för den här kostade 180..." men då tjoar hon att det är halva reapriset för medlemmar! Vilken lycka :) Därmed var jag tvungen att hämta en jacka till till lillebror :) Jag bara älskar sådana överraskningar! Dessutom tog vi en svängom Indiska och där hittade jag ÄNTLIGEN (har letat sååå länge och trodde på Ullared) nya glas! Har inte hittat några fina någonstans men så dök de upp inne på Indiska! De är handgjorda så inget glas är det andra likt, jättehärliga! När jag skulle batala kom jag på att jag nog hade ett presentkort på Indiska på appen Wrapp och så var det så jag betalade bara hundra kronor för sex glas! Och där var den dagens lycka gjord...Huvudvärken och illamåendet försvann för en stund också :)

Nej, nu ska jag göra lite nytta! Laters...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar