söndag 14 oktober 2012

New in och ångest

Medan vi rensar, pysslar och fixar här hemma får ni se några av fynden från gårdagen:

 Tvål! Inte nog med att flaskan är skitsnygg, den luktar gudomligt också!
 Kruka (älskar!!), vi köpte fyra stycken, och även orkidéen är ny!
 Hus-ljuslyktor. En lite större och en lite mindre.
 iPaden piffades med ett nytt "skal"!

Salt- och pepparkvarn. Nu saknas det bara lite färska örter innan köket är redo för fotografering!

Men vilken jäkla ångest det här med fotografering och försäljning ger. Lägenheten har aldrig varit så fin som den är nu och det kommer göra ont att lämna det här :( Jag trivs ju såååå himla bra här! MEN jag får ju tänka på framtiden och vad jag faktiskt vill kunna ge mina barn! Även om vi tvingas sätta oss i en hyresrätt under tiden vi hittar "rätt" så kommer ju den kunna bli fin med våra möbler. Det är ju faktiskt till största del möblerna som gör hemmet (ja, det här är lite terapi-skrivning för mig!). Den största ångesten med detta är ändå utan tvekan att ungarna till slut kommer att bli tvungna att byta dagis. Vi pratade om det vid frukostbordet idag och ingen av grabbarna kan tänka sig att byta dagis. De älskar sina fröknar och kompisar på Trähästen och jag förstår dem för det är verkligen världens bästa dagis med världens bästa fröknar! Den dagen vi går därifrån sista gången kommer jag gråta som ett litet barn, jag får tårar nu bara jag skriver det här :( Usch vad jobbigt! Men för att se positivt på det också så kommer Ellioths tre bästa kompisar (som han alltid leker med på dagis) börja i förskoleklass till hösten och Elton är ju så liten att han inte riktigt fäst sig vid speciella kompisar än. Och Ellioth börjar ju i femårsgrupp eftersommaren och ett år efter det är det ju förskoleklass för honom också så om han ska hinna komma in i en nya grupp innan skolan är det ju dags att göra det snart. Vilken fucking ångest. Jag kommer nog behöva gå till psykolog för det här :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar