onsdag 10 oktober 2012

Bajs-dag!

Det är inget roligt att blogga utan möjlighet att lägga till bild. Och sätta sig vid datorn är för jobbigt!

Idag har jag varit arg igen. På bussen. Men denna gång var det inte på resenärerna utan på busschauffören! Jag skrev till och med till Östgötatrafiken och klagade. En stackars farbror, men krycka, klamrade sig panikartat fast i en stolpe när busschauffören började köra innan farbrorn ens hann registrera sitt kort. Jag hojtade till chauffören att han skulle stanna och låta farbrorn sätta sig ner men han bara log och gasade ännu mer. Sååå respektlöst! Farbrorn kommer aldrig mer våga åka buss:(

Grupparbetade på biblioteket i Linköping idag, det var nice. Mådde inte alls bra, feber och en svullen hals, men det gör inget när man får gå förbi H&M och hämta hem en hel påse med godsaker påvägen hem. Josse hade fixat, rea-saker (självklart betalade jag!).

Påväg hem från dagis bajsade Elton på sig. "Ohhh!" hojtade han och pekade på bajset som trillat ner i ena benet när han gick. När vi kom hem gick vi ner till grannen och lämnade presenter till Kornet som fyllt år, då bajsade Elton på sig igen. Kul. Efter det kröp Ellioth upp på min mage och tittade på tv. Efter en stund rullade han upp min tröja och fascinerades av min mage: "Åh, den är så mjuk och härlig mamma...som en deg...man blir alldeles sugen på att dega hela dig mamma!". Tack sa jag, omtänksamt ;-)

Nu Bonde för att kika på vår Elin :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar