torsdag 4 oktober 2012

Ritual

Hemsk kväll igår... Jag och Ellioth var tvungna att åka iväg en sväng för att kompletteringshandla och då höll vi på att krocka. Det var på en parkering, jag åkte på den "breda" vägen, den alla väjer för, men då kom det en bil i säkert 60 km/h och körde ut rakt framför mig så jag fick tvärnita. Han däremot gasade... IDIOT! Jag blev så rädd att jag började gråta och så skrek jag väl ett och annat också för efteråt frågade Ellioth vad det där "Dediot!" betydde, oooupsi :)

Nu har jag varit och lämnat grabbarna på dagis och för mig blir det en dag på soffan, med plugg. Jag är hemma från praktiken idag då läkaren ju tyckte att jag skulle vara hemma och vila...

Vi har en ny (ny för mig eftersom jag sällan lämnar på dagis annars!) ritual på dagis när jag nu lämnar. Först är det såklart massor pussar och kramar och när jag sedan kommer ut till bilen ska jag först blinka med bromsljuset och sedan tuta. Det är bara det att jag alltid (!) gör det här vi samma tidpunkt varje dag, och vid denna tidpunkt cyklar alltid (!) samma man (i grön jacka) förbi... Och ja, nu kan ni väl nästan räkna ut hur denna hela ritual ser ut? Pussa, krama, blinka, tuta och vinka till den grönklädda mannen :D Haha!

Nej, nu är det dags för frukost och sedan måste jag ta tag i dagen. Jag är sååå pluggsugen med denna bultande huvudvärk...:(

Mina fina prinsar när de åt mellis igår <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar