torsdag 12 april 2012

Rädd

Ni får ursäkta min frånvaro men när jag kom hem igårkväll stupade jag i säng efter en effektiv dag full av nya intryck!

Gårdagens jobbpass var det roligaste hittills! Dels för att jag fick träffa massor arbetskamrater från förra året men också för att det var så mycket glada och trevliga människor på besök i parken! Höjdpunkten var såklart turen runt i parken på Segwayen :D Utforskade körvägar, gångvägar och små genvägar i säkert 45 min! 45 min total njutning, eller ja, nästan... Det var lite otäckt när jag kom i världens nedförsbacke och svängde i motsatt riktning mot vad vägen gick, haha! Man vill så gärna luta sig för att svänga (som på en cykel) men på den här drar man ju bara styret åt det håll man vill :) Efter detta äventyr tog jag bilen ut i parken där jag fått lite uppdrag av Henke (min chef). Jag skulle bl.a. Köra till Tigerworld och titta vad det stod på jeepen som står där... Det fanns inte en enda människa där och jag fick massor tokiga tankar. Jag tänkte att om någon tiger smitit nu så kommer den äta upp mig och ingen kommer märka det. Det finns en tiger i trä som ligger en bit in där och ni kan ju gissa om jag hoppade till av rädsla, haha! Därefter kom en tiger och strök sig mot glaset och jag stod alldeles still och höll andan, haha :) Att jag har sådan respekt för djur alltså... Jag hade varit precis lika rädd om jag hade varit ensam utanför surikaterna alltså :)

Jag kom ifrån jobbet en kvart tidigare och körde racer till Linköping för att hinna till veckans hårdaste träningspass- afropowerdance med Sandra. Jag hade varit där i tid om det inte hade varit för den satans parkeringen som alltid är full :( En kvart missade jag men var ändå helt dyngsur och kräkfärdig när passet var över!

Väl hemma pussade jag sönder mina prinsar och när de somnar intog jag middagen och därefter kom sömnen till mig också :)

1 kommentar:

  1. Kollade efter en Sofia på Segway igår men såg dig inte! Måste bara säga att dt var så värt pengarna att åka dit. Sååå himla trevlig personal och mycket att göra trots att det inte är säsong... Hälsa det till dina kollegor! :)

    SvaraRadera