fredag 13 april 2012

Ingen lust.

Blogglusten lyser med sin frånvaro, sorry! Jag somnar kring 20 på kvällarna så det kan vara det att tiden inte finns också :)

Jag hämtade hem en genomförkyld liten Elton från dagis igår, med kladdiga ögon. Han får alltid rinniga ögon när han är förkyld och då brukar det även bli små korvar av grojs i ögonvråerna. Det har varit så sedan han var liten, han har så trånga tårkanaler. Dagis var lite oroliga över att set kunde vara ögoninflammation och eftersom vi inte kan garantera att det inte är det och eftersom det är supersmittsamt så fick grabbarna vara hemma idag. M vabbade så jag kunde plugga. På förmiddagen fick jag en del gjort men sedan försvann motivationen och då åkte jag in till stan och åt en lunch med en asskön brud! Därefter sprang jag in på H&M för att shoppa upp ett par presentkort som skulle gå ut. Ellioth blev överlycklig när jag kom hem med en fotbollsdress till honom och Elton blev lika glad för Ellioths gamla som vi plockade fram ur garderoben :D
Jag tog med mig Elton och åkte till dagis och hämtade upp ytterkläder och därefter åkte vi till Ica-Signalen för lite kompletteringshandling. Den där ungen är ett sånt jäkla charmtroll och i sina rosa stövlar och med sin rosa napp charmade "den söta tösen" många damer, haha!

Nu serveras det middag här och till det ska det intas ett par glas vin, mys!

Igår var Nallesjukhuset på dagis så barnen födda -06 till -08 (alltså Ellioth) fick träffa några läkarstuderande och ta hand om sina sjuka nallar (Ellioth hade sin docka David). Med sig hem fick de en journal och ett recept med en spruta till :) Det verkade väldigt uppskattat och David kom hem med plåster på handen och bandage på foten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar