torsdag 29 december 2011

Soffpotatis

Matematiken på morgonkvisten gick fantastiskt bra och redan vid 10.30 var jag på g hemåt. Tog vägen förbi Kjell & Company och köpte ny skal till mobilen (3 för 149:-, superbilligt ju!) och så gick jag inom MQ där det blev en nyårs-skjorta till min kille!
När jag kom hem var det nap-dags för Elton och då passade jag på att ta med mig Ellioth till affären (med motiveringen: "tänk vad trist att vara hemma, Elton sover och pappa städar..."). Världens roligaste sällskap. Han pratar heeeela tiden och säger så roliga saker att man är full i skratt hela tiden. Idag pratade han om "det andra Kolmården" där girafferna går på vägen och blir påkörda, men efter ett tag växer det ut nya benen, han var där när han var stor en gång. Och Ellioth ska inte gå i skolan när han slutar dagis för fritids "verkar trist" och vara ensam hemma "verkar supertrist" så han ska bli polis när han fyller sex år. Elton ska också bli det. De ska heta - och Plang och köra tjuvarna till fängelset. Plang kör (Ellioth) men Pling får ju iaf sitta fram :) Härliga unge <3

När vi kom hem kom mormor och morfar och hämtade upp Elton, han ska sova där inatt! Första gången han sover där ensam, han var stolt som en tupp när de for härifrån :)

Efter det har jag legat på soffan... Jag har sovit, ätit middag och kikat när de två andra spelat tv-spel! Det där är dock alldeles för komplicerat för Ellioth så jag röstar fortfarande för en iPad :)
Förkylning, illamående och huvudvärk dödar mig, imorgon ringer jag vc.

Rebecka- Japp, glasögonen är av märket Salming :)

Mina fina<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar