fredag 16 december 2011

Feberfrossa

Vet ni? Igår när jag skrivit att det kändes skönt att jag kommit igång med träningen igen, tre gånger i veckan, så tänkte jag radera det. Jag tänkte att om jag skrev det skulle jag säkert bli sjuk och få lägga träningen på is igen.
Klockan 1 inatt vaknade jag av en hals som bultade och värkte. Klev upp för att ta en Ipren och fick svälja säkert tio gånger för att den skulle kunna passera halsen, så tjockt var det. När det var dags att kliva upp kände jag mig precis lika hängig men en Ipren till och jag kände mig okej. Stack iväg till universitetet för plugg men efter lunch kände jag mig ordentligt hängig igen. Men det var bara att bita ihop för jag hade lovat att ta med kidsen till simhallen. Hämtade upp mormor på stan som följde med och tur var det. Var tokvarm men frös ihjäl och bara stänk av det kalla vattnet på min kropp fick mig att vilja börja gråta. Feber, jotack!
Nu ligger jag nerbäddad i sängen med tre filtar kring mig och här tänker jag stanna...Surt sa räven!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar