tisdag 6 december 2011

Konservativ

Idag har jag tillbringat dagen på universitetet diskuterandes huruvida man ställer sig till "nya" regler. Är det okej att elever har mössa på sig i klassrummet? Är det okej att de lyssnar på musik när de arbetar enskilt på lektionerna? Jag är nog kvar i det "gamla" och vill föra den traditionen vidare! Man har inte mössa på sig inomhus, man lämnar ifrån sig mobiler och mp3:s, man sitter ordentligt (rumpan på stolen, fötterna i golvet, näsan pekandes framåt) och man är tyst! Men det är ju jag... Många av mina medstuderande tyckte helt tvärtom. Man ska få ligga på golvet och räkna matematik om man vill och då gärna med mössan på :)

På lunchen ringde de från Vikariebanken igen. Jag hade satt mig tillgänglig mellan 8.30-16 imorgon (ska lämna bilen på verkstad 7 och ska man fara till en skola långt bort behöver man gott med tid på sig) men hon undrade om jag kunde börja 7.45 på samma skola och i samma klass som i måndags. Den där lydiga, underbara klassen, hrmm...!
Har man satt upp att man kan jobba får man inte tacka nej men eftersom det nu gällde att börja 45 min innan min tillgängliga tid vågade jag fram ett "nja!", haha. Jag sa att jag nog skulle hinna till strax efter 8 först men då ringde hon till skolan och frågade om det var okej och det var det ju självklart... Typiskt! Nejdå, det ska bli en kul utmaning :) Imorgonbitti tänker jag ta upp att de gjorde mig ledsen i måndags och så tänker jag skriva upp några regler på tavlan! Önska mig lycka till :)!

Nu ska vi äta middag och när kidsen somnat ska jag ta en långpromme med Jessica!

Todays happyface :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar