fredag 30 december 2011

Inte sjuk men inte frisk

Ibland levererar sjukvården... Ringde vårdcentralen 8.45 och skulle vara där 9.30. Direkt togs det blodtryck och EKG. Läkaren ropade in mig och bad om ursäkt för att han var sen (5 min) och sedan satte förhöret igång. Världens gulligaste läkare (Rune, 55-60 bast) blev allt lite röd om kinderna när han frågade om mina sexualvanor, haha. (Nej, jag är fortfarande inte gravid... Jag äter minipiller och har inte sex så risken är inte så stor mao :)). Fick gå till lab där de tog blodprover som visade sig vara bra. Rune var lite tveksam, han ville skicka mig till akuten, men både han och jag var överens om att vi väntade ett par dagar till. Skitstarka huvudvärkstabletter x 2 ska tas och kompletteras med illamående-piller, tackar. Det kan vara så att det här är början på någon influensa som väntar på att ta fart, spännande... Min man har hela tiden tjatat på mig att gå till vårdcentralen då de behöver mig i livet som han så fint sagt, och man kan ju då undra vad han trott jag har? Cancer? Propp? Rune verkade då inte så oroad då jag inte var bortdomnad i någon krippsdel och då jag lätt kunde sätta hakan mot bröstet :) Jag gillar Rune :D

Nu ligger jag på soffan med matteböckerna på magen och väntar på att Elton ska komma hem så jag slipper öppna dem :) Ellioth och pappsen är ute och leker i det fina vädret!

Lycka är när tulpansäsongen sätter igång<3 Köpte dessa igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar