måndag 26 december 2011

Polarn o Pyret

Vad jag gjort idag? Samma sak som resten av befolkningen, varit på mellandagsrea. Jisses säger jag bara! GALET med folk! Vi (jag, mormor & Elton) var på stan redan vid 10.15 och då var det faktiskt lugnt. Hann med BikBok och GinaTricot och sedan hade hela stan pallrat sig ut på gågatan, Och då tog mitt tålamod slut. Sprang förbi Polarn o Pyret där kön ringlade sig runt i hela butiken och självklart var jag tvungen att spana in vad som gjorde alla dessa människor så köpglada... Jodå, de hade halva priset på mängder av varor och bland annat deras vindfleece och och endel jackor. Ellioth har stuckit iväg rejält på längden och är behov av en ny fleece till våren så jag slog till på en sådan och en matchande mössa. Vi har deras vindfleece sedan tidigare (till båda grabbarna) och har använt dem i princip varje dag på hösten och våren i ett år och de ser knappt ut att vara använda. Grym kvalitet med andra ord! Elton får faktiskt därför ärva Ellioths fleece!
Dessutom plockade jag på mig en snygg funktionsjacka (även den till Ellioth) till våren, i rött denna gång. Blå var schysst men Ellioth passar så bra i rött! Ett par jeans rikare blev Ellioth också då han som sagt stuckit iväg på längden och inte gillar 3/4-byxor något vidare :)

Fynden ser ni här:
Mössa 50:-
Vindfleece 250:-
Jacka 300:-
Jeans 165:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar