lördag 10 december 2011

Bestulen

Vintern 09/10. Lite skillnad på snömängd :)

Ja, nu får ni hålla tillgodo med lite gamla bilder då jag bloggar från datorn. Orkar inte springa omkring och fota med systemkameran och föra över hit. Tidigare har jag alltid bloggat från mobilen, den jag alltid bär med mig och fotar med och med ett knapptryck så ligger fotot på bloggen. Idag blev jag nämligen bestulen på min mobil på stan. Hoppas tjuven är nöjd med sitt byte, en spärrad iPhone 3GS. Jag saknar den redan, speciellt bloggappen, haha. Nu får jag låna Manges gamla tills dess att jag får en ny. Eller får och får, självrisken får jag ju betala men det är också det enda då den som tur var var försäkrad.

Har sprungit på stan halva dagen för att gå loss på de sista julklapparna. Köpte en skitsnygg funktionströja till mig själv (Adidas) som nästan blev gratis. Hade fått en medlemskupong på Stadium som gav mig 100 kr att handla för. Dessutom hade jag 100 kr i innestående bonus så en hundralapp gav jag för den (då den dessutom var nedsatt 200 kr.). Behöver en sådan när jag är ute och traskar om kvällarna, det är så satans kallt ju. Inhandlade två små klappar till barnen också, från mormor och morfar. Vi får alltid pengar av dem till hela familjen (som vi delar lika självklart) och sedan får vi handla klapparna själva. Iår åkte kidsens pengar direkt in på deras fondkonton, trist för dem just nu men desto roligare senare, men någon liten sak var de ju tvungna att få så den fick jag stå för :) Dessutom försökte jag inhandla några klappar till mannen men han är ju så satans kräsen (med avseende på kläder) men så kom jag på att jag ju nu kunde köpa precis vad jag ville. Så en i hans egen stil och så några i min stil blev det, han kommer bli sjukt hipp om han nu använder det sistnämnda :D

Nu har jag suttit och räknat matte i någon timme och är välförtjänt av lite soffhäng. Så får det bli! Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar