tisdag 27 maj 2014

Redan inne i väggen?

Dessa är nu påväg hem till mig!!<3 Det var jag värd efter ännu en kaotisk dag!

Alltså idag rök det nog några hårstrån från mitt huvud, jisses alltså... Vi fick ingen vikarie så det var riktigt tufft! Så många barn på så få vikarier, dålig kombo. Var helt gråtfärdig efter att ha varit ensam med alldeles för många kids då rasterna behövde lösas. Ni som har arbetat i kommunal förskola i flera, flera år, hur står ni ut? Funderar seriöst på att säga upp mig och plugga till något annat. 5 dagar och jag fått nog liksom :/ Ger vaktis mig bara en grind känns nog allt mycket bättre...jag måste ge det tid! En "introvecka" eller liknande hade ju ändå suttit fint. En förskola är ju inte lik den andra liksom...

Pustade ut i bilen några sekunder när jag åkte från jobbet vid 16. Var och hämtade kidsen på förskolan 16.15, hem och bytte om och vid 16.40 var jag och Elton påväg tillbaka till jobbet för vårfest! Ingen rast ingen ro liksom... Började nästan gråta då all personal "tackades av" för den här terminen och jag istället blev välkomnad med samma present. Så jäkla goa föräldrar! Blev lite mer pepp där :)

Nä, håller på att somna här, det är ju liksom livsfarligt att sätta sig ner. Dags att vika tvätt...:/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar