söndag 4 maj 2014

Egen vilja

Översta bilden visar en sko som är använd i 2 veckor på förskolan, och med det var det dags att köpa nya. Ellioth fick följa med denna gång för att själv välja... Vi hittade ett par blå schyssta sneakers för 249 spänn och med det var både son och mamma nöjd. Trodde jag. Påväg till kassan går vi ju förbi fler skor. "Åh, de där gröna älskar jag mamma!", 799 kronor och jag förklarade att han kunde glömma dem! Vi gick vidare och han hittar de lilablå ni ser här ovan... "Åhhhh, alltså mamma, dessa måste jag ha!", och jag hämtar mätstickor och mäter både skor och fötter för att inse att han har typ 0,5 cm tillgodo och att han kommer ha hunnit växa ur dem innan juni är här. Ungen vägrar dock lyssna på mig och går och hämtar ett butiksbiträde för att be om hjälp att mäta. Och hon mäter. Hans fot är 18,5 cm och skorna 19,5, alltså perfekta! "Där ser du mamma, jag sa ju att du inte var någon bra mätare!". Amen okejdå... När ungen för en gångs skull visar intresse så måste han ju få vad han vill ha tänkte jag och så gick vi till kassan. Jag kan ju tillägga att det är ett par Asics löparskor, med rejäl dämpning och att de kostade långt ifrån 249 kronor! Så nu får vi hoppas att de håller lite mer än två veckor! :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar