måndag 19 maj 2014

Direkt inkastad

Dagens fröken och dagens löpare!

Snacka om att direkt bli inkastad i verksamheten... Jag började 8 idag, min mentor 10 så direkt när jag kom blev jag inkastad på "min avdelning" där jag helt plötsligt var ordinarie personal tillsammans med två vikarier. Både vuxna och ungar var såklart helt fantastiska så det var inga konstigheter alls men det kändes lite skumt. Nu är det på riktigt liksom, nu är det inte bara någon praktik utan nu är det mitt jobb. Jag får lön för det och mina åsikter är viktiga och räknas. Det är nu jag ska visa vad jag lärt mig under dessa fyra år på universitetet. Lite läskigt är det trots allt :)

När jag kom hem från jobbet svirade jag om till träningskläder och fick med mig min storprins ut på en liten joggingrunda. Vi tog en paus på 8 sekunder då vi var tvungna att knyta skosnörena men annars sprang vi 2,5 km utan att stanna. Ellioth höll låda hela vägen och klagade inte en enda gång. Vi spurtade de sista 100 metrarna och då tjoade han: "Benen är så trötta att jag nästan inte känner om de fortfarande sitter kvar på mig, coolt!" <3 Älskade unge, så duktig! Vi slängde oss i duschen när vi kom tillbaka hen igen och sedan åt vi middag. Därefter satte jag igång med examensarbetet medan M sövde barnen. Jag skickade iväg examensarbetet till min handledare och därefter däckade jag på soffan. Nu vaknade jag nyss till ett knäpptyst hem så jag antar att mannen är ute och springer. Det är snart läggdags igen för imorgon är det först jobb och utbildning som står på schemat och därefter måste jag stressa hem för att hinna ta Ellioth till fotbollsträningen!
Godkväll hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar