söndag 8 januari 2012

Ljuvliga vinterdag

Morgonen började med en sen mysfrukost! Mange åkte till Signalen och köpte färskt bröd, grekiskt lantbröd- det finns inget godare!
Sedan klädde vi på oss och for ut till Ljungsbro för att kidsen skulle få åka snowracers. Det var galet skönt när solen var framme och desto kallare när den gick i moln. I två timmar höll jag ut (då tog jag en långis och sövde Elton sista timmen) medan Mange och Ellioth höll ut i tre timmar :) Sista timmen plockade Ellioth fram sina skidor och åkte runt runt på en liten gräsplätt, han älskar verkligen dem :)

Nu ska två grabbar klippas och sen ska vi åka hemåt. Ikväll måste ju grabbarna i säng tidigt, imorgon är det dagis igen...

1 kommentar:

  1. Ni har inte studiedag imorgon(på dagis alltså)? Hos oss är det alltid studidag första dagen på terminen, värdelöst. Många kollegor hade också det imorgon så jag trodde det var alla dagis/skolor i kommunen denna gång, men ni har vanlig dag alltså? Hoppas du mår bättre nu, att både huvudvärk och domningar försvunnit! Jag börjar plugga om två veckor (tre år framöver) men förstår att det inte är nån dans på rosor med småbarn så jag undrar vad jag gett mig in på ;) Hoppas du får ett bra år Sofia, och fortsätter blogga, det är så härligt att följa dig och dina söta grabbar! Kram Helena

    SvaraRadera