fredag 6 januari 2012

Akutbesöket

För att nämna något om gårdagens besök på akuten då:
När vi var påväg hem på eftermiddagen började jag domna i ansiktet. Det kom och gick lite men sedan började det hålla i sig och då tyckte Mange att jag skulle ringa 1177 vilket jag gjorde. Sköterskan där var orolig (domningar tillsammans med min huvudvärk) och bad mig åka till akuten, och där blev väl jag också orolig...
Efter någon timme där började det avta men de ville ändå göra en redan bestämd skallröntgen. I fyra timmar fick jag vänta på den då det var någon strul med min remiss... Så först vid midnatt (kom in vid 18) blev jag inkörd på röntgen där en läkare sittandes i Sydney (!) tog hand om mig, wierd :D Nattetid (dag i Australien) kör de tydligen digitalt tid, coolt. Vid 01 fick jag besked att röntgen inte visade något (Phew!!) så tydligen kunde det ha varit en liten PROPP (?) som lösts upp ganska direkt, hur läskigt? Min ihållande huvudvärk kunde bero på massor... Att jag varit förkyld så länge, stress, bihålorna... Vi avvaktar ytterligare, med ännu starkare tabletter iaf! Idag mår jag bra, huvudvärken är jag ju van vid!

När jag kom hem vid 01.30 stod M och lagade tacos till mig och jag kan säga att det var det godaste jag någonsin ätit. Hade inte ätit sedan frukost då jag drack en Nutrilett-shake (100 kcal) :)

Nu ta tag i dagen!

Denna fick jag ihop med orden (jag låg på en brits i korridoren): "Du kan ju gå in på toa och stoppa upp den om du vill!". Tänkte hon annars att jag skulle legat och pillat upp den där på min korridorsplats :S?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar