söndag 15 januari 2012

En spya

Nog för att jag var sur på det där extra kilot gårdagen gav mig, men det är inget vad jag blev på den där jäkla cykeln. Den är ju gammal som gatan och går som på 55:e växeln (alltså APTUNGT!) och så jag, envis som en gammal get, på det är ju dömt att skuta illa. Två mil hade jag bestämt mig för att cykla och ändrade mig till en mil när jag insåg att motståndet inte gick att ändra. Och har jag bestämt en mil så är det det som gäller, död eller levande liksom. Dog efter 4 km men cyklade vidare... När milen var gjord och jag hoppade av cykeln kände jag att magen vände sig och innehållet var påväg upp så det blev till att rusa till toan. Fräscht, och jag som HATAR att spy. Cykelasets fel! Måste hitta ett gym där maskinerna funkar som dem ska, vart tusan ska jag köra hörrni??

Eftermiddagen har inneburit Tornby med lite shopping! Gjorde ett riktigt bra fynd inne på Stadium... En vinterjacka (köpte ju en Peak i höstas, vilken är grymt varm, men den slutar strax på halva rumpan...), army-grön, lång, för ynka 400 kr! Normalpriset var 1300:- men så var den nedsatt till 800:- och så var det halva priset på det! Dessutom hade jag fått en årsbonus på 200 kronor vilken jag utnyttjade så slutpriset blev 200 kronor :D Grymt!
Ellioth fick dessutom ett par nya handskar och på Stadium outlet (som vi gick till efter) fyndade Mange ett par vinterkängor och skinnhandskar, bra shopping-/ fynddag :)

Nu har vi precis ätit tacos (Ellioths önskemål) och nu ska ungarna in i duschen och vidare ner i säng.
Jag borde plugga (tenta på fredag!) men orken finns verkligen inte där så det lär inte bli något :S

Godkväll!

Dagens jag och dagens bästa fynd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar