måndag 7 september 2009

slag i baken!

Dagen kan beskrivas som:
ETT STORT BAKSLAG.
Usch. Fy. Tvi.
Men vi börjar ju bli vana vid att ingenting går vägen för oss.

För att ta det hela från början så har vi hittat ett hus. Ett hus som båda kände att "här vill vi verkligen bo"! Dessutom var det ett bra pris på det, och låg i Ljungsbro. Jag såg ljuset liksom. Slippa kånka två ungar nedför tre trappor och istället bara slänga ut dem genom dörren (inte bokstavligt talat då!)...Kanske kunde Ellioth börjat hos min gamla dagmamma, nära till mormor & morfar osv...
Men så var vi då på banken idag och frågan gick över till mig:
"har du fortfarande samma arbetsgivare?"...
Och efter att ha svarat på den frågan så märkte man att det var kört direkt.
Föräldrarpenning räknas ju inte som inkomst, och då bankkvinnan räknade på en ränta på 6,5% och på att vi bara hade Manges inkomst så gick det självklart inte runt. Eller jag tyckte det gjorde det, men de sätter ju sina egna regler...

Men, nu kom det visst upp en idé om att vi kanske möjligtvis kan lösa det här på ett annat sätt, så vi får se. Ska höra med Ylva (som bankkvinnan heter) imorgon om hon möjligtvis kanske kan tänka sig tänka om om vi har en kontantinsats på ca en miljon. För en miljon skramlar man väl lätt ihop, eller :)?
We´ll see then,
uppdatering kommer...

Nu ska jag snart krypa ner i sängen och hoppas på att morgondagen blir något mer positiv!
Natti!

3 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att det inte går eran väg!
    Jag har ett par kompisar som råkade ut för samma sak.
    Dom gick till en annan bank och de fick ett banklån.
    Så jag rekomenderar er att prova olika banker!

    SvaraRadera
  2. Kom på en sak till!
    Borgensman eller borgenär eller vad de heter?

    SvaraRadera
  3. En stilla undran hur får man ihop 1 mille til kontantinsats?Isåfal får du gärna dela med dig av det hur man får till det!!!

    SvaraRadera