onsdag 2 september 2009

Ett besök på förlossningen!

Nu är jag precis hemkommen från en sväng på förlossningen...
Jag har känt av ett tryck nedåt sen igår så efter ett samtal med sjukvårdsrådgivningen och förlossningen så vara det bara att snällt pallra sig dit. Tog med mig Sofia som sällskap så att Mange kunde stanna hemma med en sovande Ellioth...
Väl där körde dem hela kalaset. Ctg:n kopplades på, ultraljud och en gyn-undersökning gjordes (hade glömt hur hemskt det sistnämnda var!)...När hon hade gjort ett vul (vaginalt ultraljud) sa hon direkt att min livmoderkanal var förkortat och att jag skulle få stanna kvar!
Jag blev lite i chocktillstånd och massor bilder på en pyttebebis som kom ut ur mig målades upp...Men efter att hon varit ute och samtalat med sin överläkare så var det tydligen normalt (för en andragångsföderska) och jag fick gladeligen åka hem! Vad trycket beror på kunde hon inte svara på men jag ska lämna in ett urinprov på Storken imorgon för möjligtvis kunde det vara urinvägsinfektion (även att urinprovet uppe på förlossningen ikväll inte visade något...!)!

Massor kärlek och tusen, tusen tack till Sofia som tog sig tid och följde med mig upp...Utan hennes pussar på pannan under gyn-undersökningen hade jag gått under!
Tack, tack, tack, du är guld värd! Tycker om dig <3

5 kommentarer:

  1. Jag blev lite orolig när du skrev på msn att du skulle upp till BB!
    Men skönt att du är ok allafal!

    Tack för adressen till villervalla! Beställde 2 st mössor! Allt tack vare dig :)
    Vet du om det är lång leveranstid innan man får dem?

    Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Jag var inne på villervallas hemsida och kollade in återförsäljare. De finns en affär i linköping som säljer, så slipper du beställa på nätet! (om du nu inte vill de så klart)

    Lilla Huset
    Storgatan 39
    582 27 LINKÖPING

    SvaraRadera
  3. Gummsan.... Självklart att ja följer med,,, Vad gör man inte för sina vänner... Hoppas ja va till nått stöd iaf... Tveka inte att ringa om det är nått mer.. Finns här 24/7

    Puss & Kram

    SvaraRadera
  4. oj läskigt!! tur du hade en snäll vän som följde me...
    puss

    SvaraRadera
  5. Älskar dig gumman!
    //Magnus

    SvaraRadera