onsdag 16 september 2009

...och en slapp dag blev det! (bortsett från mina mardrömmar om förlossningen såfort jag somnar!)
Fisen är helt slut när han kommer hem från dagis så efter lunch tog vi en siesta på nästan 2 h och 45 min och då var jag tvungen att väcka honom.
Därpå tog vi en sväng med morfar i bussen och Ellioth sken självklart upp som en sol...Han vet vad som väntar såfort han kliver på bussen så han sitter såå snällt tills det är hans tur att köra! Han tutar, blinkar, styr och öppnar dörrarna, ja, han ska hjälpa morfar med precis allt. Han kom även ihåg (sen i förrgår när vi åkte med) att när bussen är parkerad ska man öppna en lucka fram på bussen för att vrida av strömmen, för dit sprang han direkt när han klev av :)
När vi kom hem var han ute och rensade lite i trädgården med morfar, och putsade lite på sin Bobby Car...Killen älskar verkligen att vara ute, speciellt med morfar!

Nu på kvällskvisten tog vi tag i städningen här hemma...Vanligtvis städar vi på torsdagar men när det redan är gjort så blir det extra lång helg! Även med städningen ska Ellioth hjälpa till...Han putsar och gnor och springer och slänger skräp han hittar! Han är rolig den där grabben...Bil- och busstokig från morfar och städtokig från mormor :)

Nu väntar Idol och Efterlyst och efter det kryper jag ner i vår renbäddade säng, me love!
Imorgon blir det antagligen en sväng upp till sjukan till stackars Sofia som ligger där och har ont i magen (-vi tänker på dig!), och därpå får jag besök av Frida & Saga...

Godkväll!

Lycka!
Han vet hur allt går till...
Efter sin cykeltur hem såg morfar ut lite som Elvis i håret,
världens sötaste Elvis!
-Vi älskar dig morfar!

2 kommentarer:

  1. Jag kommer ihåg när jag åkte skolbuss med din pappa! Han var den BÄSTA! Så förstår verkligen om Ellioth gillar´t.

    Kanske dags och uppdatera din profil snart!

    Kramar från mig

    SvaraRadera
  2. Av bilderna att tyda syns det väldigt väl att han är morfars pojk:) gulligt.

    SvaraRadera