måndag 21 september 2009

Haha

Telefonen ringde:

- Hej, jag ringer från 118700 och undrar om du fortfarande är intresserad av jobbet du sökte? Eller hmm, ser ju att du mailade för 7 min sedan så jag gissar att du är det?

- Ja...?

- Bra, då ses på informationsmötet imorgon kl 11. Du är ju från stan så då gissar jag att du vet vart vi ligger?

- Hmm, vad stod det nu igen? (Letar febrilt på ams hemsida då jag inte ens vet vad jag sökt eftersom jag inte orkat läsa...)

- S:t Larsgatan 22 Adam. Trevligt. Ses imorgon!

- Jadå, hej...

Haha, herregud! Vad ska jag göra?
Ska jag gå dit med magen i vädret?
Jag vill inte ha det jobbet, jag vill ju bli tandläkare eller bilmekaniker ju!

3 kommentarer:

  1. Haha! Nu skrattar jag nog ännumer än innan!
    Är du fortfarande intresserad! Efter bara några minuter. Jösses!
    Ja det är ju inte säkert du blir anställd bara för du går dit! Så då kanske du kan bli tandläkare allafall =)

    SvaraRadera
  2. Det är ett skitjobb!! du ska ringa til företag o fråga om de vill hamna högre upp i deras söktjänst (som vanliga ser ut som vanliga eniro) fast är en fristående del.

    SvaraRadera
  3. Hej Sofia,
    Konstigt att man kan bo så nära varandra men ändå inte ses. Jaja, jag hade ett tips till dig. Om du är seriös gällande yrken nära tandläkare.. så finns det en utbildning i Tranås till Tandsköterska, kanske det vore något när fisen och minifisen är större? En liten tanke bara. Här är en länk: http://www.alltomtuc.se/web/tandskoterska_1.aspx

    Nu är det långt fram i tiden men jag tänkte på dig iaf ang jobbinlägget.

    Kram och ha det fint/ Sofia K

    SvaraRadera