tisdag 23 juni 2009

Tinnis

Det är ju inte bloggväder direkt,
verkligen inte,
och det tackar vi gudarna för!
Här hemma gillar vi "icke-bloggväder", vi är nog soldyrkare hela bunten!
Hoppas nu att deta väder håller i sig så att Sista Minuten-resorna blir billiga i juli :)

Dagens höjdpunkt var lätt Tinnis.
Jag vet inte om det var för att jag älskade det eller för att lillfisen avgudade stället, tror mer på det sistnämnda. Grabben vägrade sova middag, här var det bara bus som gällde. Vi hittade en "svamp" nere i vattnet där det gick en trappa upp in i den för att övergå i en rutchkana för att komma ut ur en...När Ellioth klättrat upp i trappan och stod redo för rutchkanan kutade jag runt svampen för att ta emot honom vid slutet av kanan men när jag kommer fram är grabben borta. En en mamma skriker "Han ramlade!" Så när jag sprungit runt svampen igen för att hitta min lilla fis ligger han där på rygg i vattnet och fäktar med armarna efter hjälp! När jag får upp honom hostar han upp lite vatten, gnuggar sig i ögonen för att sedan klättra upp i trappen igen...Min lilla tuffing :)
Tinnis blir det garanterat snart igen!

Nu på kvällskvisten blev det en tur till Ikano...Fisen behövde en ny keps till dagis imorgon då han växt ur sin gamla han hade där. Sprang runt som en tok för att hitta en någorlunda snygg keps (här hatar vi allt som har med Spiderman, Cars och dyl att göra!) och tillslut fann vi den i fyndlådan på Lindex...Hela 10 kr kostade den :) Värt!
Dessutom hittade vi ett par mörka jeansshorts (som inte smutsen syns så bra på!) som ska få bli dagisshorts :)

Imorgon är det arbete som gäller igen, och resten av veckan...Så nu ska jag hoppa in i duschen och sen vidare ner i sängen! Det mysigaste som finns just nu är att känna lillsnörpans (ja, jag är toksäker på att det är en tjej!) buffar där inne i magen när man ska somna, myys!

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar