måndag 8 juni 2009

Depp

Jag försöker vara stark, men det är jävligt hårt att ta hand om en 16 månaders liten kille som sprudlar av energi (vilket bara är positivt då det bevisar att han mår bra) när kräkset står en upp till halsen all day long, så ibland bryter jag ihop.
Det gjorde jag imorse...Vet ni vad världens sötaste lillkille gör då?
Jo han kommer fram och torkar mina tårar, sådär klumpigt med hela handen som bara han kan, och plutar med munnen och ger mig massvis med pussar <3
Nästan samma sak hände nu precis, jag mår så kasst att jag inte kan hålla tillbaka tårarna.Då fick Ellioth syn på sin ledsna mamma igen, kröp upp bredvid mig i sängen och torkade tårarna och pussade mig. Sedan sprang han iväg och hämtade pappa och tog hans hand och visade att han skulle torka mina tårar...
Vem skulle inte smälta då liksom?
Det är mina killar som håller mig uppe, och vetskapen om att detta illamående i slutändan kommer ge mig en till underbar liten rackare i familjen...

Ellioth är så himla rolig nu för han förstår ju så himla mycket. Ber man honom göra en sak så förstår han ofta precis och löser uppgiften och dessutom försöker han lära sig prata. Det märks att han vill så himla mycket för säger man ett ord till honom och frågar om han kan säga likdant så försöker han verkligen. Igår sa han "Nanna"till Johanna när hon var här och idag har han lärt sig säga "iidåå" (hejdå)!
Han blir även väldigt frustrerad över att han inte kan prata för ibland när det är något han vill, men inte kan uttrycka det så vi förstår, blir han jättearg och sätter sig på golvet och gråter. Annars brukar han som sagt springa fram till oss och ta tag i våra händer och sedan föra dem dit han vill ah hjälpmed något. Som tex att få ner något han inte når, eller en magnet han inte kan få bort eller dylikt...
Jättegulligt tycker jag!
Jag som är så sällskapssjuk av mig känner mig aldrig ensam längre, nu går det ju nästan "umgås" med Ellioth ju :)

Nu hoppas jag att illamåendet ska lägga sig en liten stund, det gör det ibland i ca tio minuter, och då ska jag passa på att hoppa in i duschen!
Ska nog försöka ta enliten magbild dessförinnan och slänga in här så håll ögonen öppna :)

2 kommentarer:

  1. Vad gullig Ellioth är, på ett sätt vill jag att Emilia ska bli så stor samtidig som jag vill att hon ska vara en liten bebis för alltid.

    Tråkigt att du ska må så dåligt, hoppas det ger med sig snart!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Passupp!!! nu ska jag åka och handla jordgubbar, skynda dig om du ska hinna få några...
    Tänkte på en sak, ni flyttade väl till johannelund va? vi är typ grannar nästan... samma gata tror jag iallafall..

    Hoppas illamåendet försvinner helt snat!

    Kram

    SvaraRadera