fredag 27 maj 2011

Vad är feber?

I måndags fick vi hämta hem den här skrutten från dagis pga feber (kom på att det måste ha varit pga sprutan på BVC). I tisdags och igår fick han vara hos morfar, förkyld men ingen feber utan jättepigg. Idag fick han gå till dagis men vid 11 ringde dagis, feber igen. Skrutt :( Som tur är har jag ju världens bästa föräldrar som alltid ställer upp så de tog med sig grabbarna hem så jag fick plugga. Nu kom de nyss hem och hade varit med mormor och morfar på kyrkogården. Elton hade levt rövare, skrattat, sprungit och babblat för fullt. Nu när han kom hem var han precis lika tokglad. Sprang och hoppade i soffan samtidigt som han gapskrattade... Tjoffade in termometern i rumpan på honom...39,8! Hur fasen går det ihop sig? Hade det varit jag hade jag varit däckad redan vid 38 :S

Nu sitter han här bredvid och babblar och dricker vatten:
"Ja ha mi nutte!" (Jag vill ha min snutte), ungen pratar i fyrordsmeningar liksom :) "Dä ä Nicke mamma!" fortsätter han... Jag sätter i halsen! Det började i förra veckan, han härmade alla ord, nu gör han fyrordsmeningar! Han blir nog smart som mor sin ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar