måndag 16 maj 2011

Heja mig!

- 2,6 kg
på en vecka!

Tanken var från början att jag skulle dricka enbart shakes i två veckor för att gå ner en massa kilo (bara vätska först, jag vet!) och bli peppad på att fortsätta. MEN som vanligt, med min självdiciplin, så kunde jag inte hålla mig. Jag började i måndags och redan i tisdags (på kvällen i alla fall) så moffade jag i mig lite mat (bacon, bulgur och majs). Redan då var det helt ljuvligt att få tugga. På onsdagen åt jag falukorv men torsdagen bestod av bara shakes faktiskt. På fredagen var jag dock så satans matt (efter torsdagen med bara shakes) att jag var tvungen att äta lunch på stan. En skagentoast fick det bli och jag njöt ska gudarna veta! Ångesten allan följde och på kvällen kände jag att eftersom jag ändå ätit på dagen så var det redan kört... Så bacon och ägg blev det till middag. Och fredag betyder ju snacks, så en halv påse popcorn, en halv mörk chokladkaka och en halv påse chips följde! Och liiite (läs: MYCKET) sur var jag på mig själv sedan! Lördagen bjöds det ju på grillat hos familjen Brinck/Gabrielsson och lite ostbågar och godis trillade ju ner i magen också :S Så igår kändes det ju fett kört och jag slog till med en kebabtallrik! Detta måste ju betyda att alla promenader gjort sitt:)!? Eller?

Galet nöjd fortsätter vi denna vecka genom att kombinera mat och shakes (övervägande shakes)! Jag firar i skrivande stund med en smörgås och ett glas juice till frukost! Jag tror på det här med att räkna kalorier. Då kan jag ta en chokladkaka till middag ibland istället om jag vill :)

Nu, ner med näsan i böckerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar