onsdag 29 oktober 2008

Leka, leka, leka!

Vaknade 03.50 imorse av att lillfisen satt och lekte i sin säng,
skitpigg liksom.
Men det var inte jag kan jag lova.
Kände att jag blev sådär sur,
som man blir när man inte får sova ordentligt...
Lade ner Ellioth, gav honom nappen och släckte igen.
Då spottar, fräser och skriker han.
Jag känner att jag har lust att göra detsamma...
När jag tänder igen så står han upp i sängen och smilar åt mig,
självklart smälter mitt hjärta och jag lyfter över honom i vår säng.
Han somnar bums,
medans jag ligger vaken med fjärilar i magen efter hans smile :)
Han vet redan hur man får mammsen på bättre humör.

Just nu har han brottningsmatch med sitt babygym och sin gåstol,
han pratar och härjar på dem.
Ibland kommer jag på mig själv med att bara sitta och titta på honom,
jag förundras hur duktig han är på att sysselsätta sig själv.
Vem har han fått det ifrån liksom?
Och som ibland, när han kan sitta och pilla på en lapp i en kvart,
vad ser han för nöje med det?
Skulle vilja veta vad han tänker...

Nu är det gröttime,
sen blir det lunch på stan med Linda & Ebba!

2 kommentarer:

  1. här har vi en som kan sitta och plocka ludd ifrån mattan =)

    SvaraRadera
  2. LÄTT jag ska leka...leka så jag blir känd upp i Lkpg...mohah men måste ju ha nån lekkompis...du e ju fegis..hihihi!!

    SvaraRadera