fredag 24 oktober 2008

Fängelse?

Idag har jag brutit mot lagen.
Har kört bil på gång- och cykelbana,
åkt runt en avspärrning vilket betydde att jag körde över en gräsplätt,
och där stod ett gäng pensionärer helt häpna, gapande & pekade :)
Jag brukar följa all regler,
men vad gör man inte när lunchen väntar och alla lagliga vägar in till vår gata var avspärrade?
Efter lunch fick Ellioth följa med morfar (och mamma) för att åka skolbuss.
Han tittade och skrattade åt alla barn, för att lite senare somna.
Jag insåg också att jag aldrig ska bosätta mig så att Ellioth tvingas åka skolbuss för usch vad elaka barn är mot varandra på bussen. De retas och slåss.
På em kom min kusin över för att ge Ellioth en försenad doppresent. De var nämligen bortresta på hans dopdag och vi ses inte alltför ofta!
Ellioth fick en jättefin mätsticka från Handmålat (ska lägga upp en bild på den senare) vilket kommer passa perfekt när han får eget rum sen i Jo-Lo!
Nu sitter jag här framför datorn,
Ellioth sover,
och Magnus ligger i soffan och spelar Sims på mobilen.
Han nämnde nyss att jag var tråkig,
och känner mig nog lite sån också...
Borde krypa ner med honom borta på soffan och ta vara på att det är helg och att han är hemma!
Så får det bli!
Bye!
Ellioth kör morfars buss

Ellioth, morfar & Maja (& morfars buss)

Pappsen har köpt en tyghjälm åt Ellioth då han numera reser sig upp mot saker men har noll balans och far i golvet hela tiden. Dessutom supportrar han nu LHC med nappar han fått av morfar :)




Ellioth älskar sin mormor & morfar något innerligt,

och jag min mamma & pappa likaså <3

3 kommentarer:

  1. tänk på att tyghjälmar kan hämma barnets balansförmåga, eftersom dem inte lär sig att de gör ont att ramla och blir inte lika försiktiga. Ett tips!! Dem kan ha motsatt effekt i längden. Supersöt liten kille annars, och snygg morfar har han, ;)

    SvaraRadera
  2. Hörredu! Du börjar ju komma upp i min klass när det gäller bilkörandet =) Ni får komma upp en helg snart så vi kan ta igen llt =) kramar

    SvaraRadera
  3. hahaha!! trafikfaran ;)
    men du är inte ensam, jag blev omkörd på götgatan när jag övningskörde. idioten körde upp på gräset på min högra sida, för att jag stod och väntade på bussen eftersom jag hade väjningsplikt. Så det finns fler faror än du ;)

    SvaraRadera