torsdag 30 oktober 2008

Easyline

Är nyss hemkommen från ett Easyline-pass
som var hur roligt somhelst!
Det blir min torsdagssyssla framöver!
Det var en gubbe, norsk smålänning som han själv kallade sig,
som höll i passet då den ordinarie var sjuk...
Riktigt skön gubbe,
och han gav mig några visdomsord:
"Den som mår bra i duschen efter att han tränat, tränar i ett halvår.",
"Den som mår bra medan han tränar, tränar livet ut."
...något för mig att fundera på kanske!
Ska sluta plåga mig tills jag nästan kräks,
så jag aldrig mer vill gå till gymmet,
och köra lite lagom sålänge det är kul istället!
Bra tänkt där Sofia! (Klapp på axeln till mig!)

Blev lagom sur förut när vi skulle till Maxi.
Efter att ha klätt på både mig och Ellioth (som hatar att klä på sig)
och blivit genomsvett så funkar såklart inte hissen när vi kommer ut i trapphuset.
Vår hiss stannar ju ca en gång veckan och jag blir galen av att ringa till det jävla nödnumret.
Självklart svarar dem inte ens när jag ringer (kul om man sitter fast inuti hissen då liksom, hissrädd som jag är...)!
Jag blir skitsur och åker utan vagn,
ringer och skriker på Mange som får försöka ringa Kone.
När jag kom hem var hissen fixad :)
Var fortfarande lite sur så Ellioth och jag lade oss och sov i över två timmar :)

Just ja, på tal om fotograferingen imorgon,
Ellioth kommer bli skitsnygg.
Inte nog med såret som jag berättade om innan (och som syns ännu tydligare nu),
nu har han rivit sig på näsan och slagit i huvudet så han har en blåtira under ögat!
Skitsnygg slagskämpe som hamnar på bild imorgon :)

Godnatt from here!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar