måndag 19 november 2012

Vilse i storstaden

Jag känner mig verkligen som en bonde när jag kommer till Stockholm. Totalt vilse och helt lost bland reglerna. Det blev typ 3 km kö i rulltrappan när jag råkade ställa min väska på "fel" sida. Här gäller det ju att hålla alla vägar fria för alla stressade storstadsbor. T-bana, då snackar vi typ Balder. Läskigt, mörkt och kill i magen :D Anlände MälarHÖJDEN (!), med betoning på höjden där ja, genomsvett!

Och på tåget, ja där var det en snubbe som försökte tjuvåka. Han visste inte vart han skulle och när "nästa station" innebar 270 kr var han ju rätt körd med sina 15 kronor :) Så konduktören samtalade med lokföraren som snällt saktade in på någon mellanliggande station (som inte var anhalt egentligen) där snubben i princip fick hoppa av i farten! 10 sekunder stod vi still, max :) Ja, där log jag endel för mig själv alltså!!

Nu ska jag snart nanna och ladda för mysdag hela dagen lång imorgon :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar