torsdag 29 november 2012

Skitbank!

Ruffstuffsfröken imorse :)

Ännu en sådan där Är-det-nu-jag-ska-hoppa-av?-dag! Inser att om jag blir lärare i de lägre åldrarna kommer jag få skriva pedagogiska planeringar tills fingrarna blöder. Än mer kommer jag få lära mig att göra det på nätterna! 40 timmars arbetsvecka? Pff? Eller hur!! Snarare kommer det bli 100-timmars veckor. Till och med förskollärarna gör detta så jag kommer inte undan någonstans. Ska vi ha tema Kroppen- pedagogisk planering ska skrivas! Ska vi åka och titta på djuren i Valla- pedagogisk planering måste skrivas. Allt man gör måste gå att knyta till något i läroplanen. Jag får svårt att andas bara jag tänker på mon legitimation och på ett nytt arbete :S

Fick sluta vid lunch för att jag skulle hinna med lite eget arbete, studiedag ju :) Skulle göra två bankärenden påväg hem... Jomenvisst, det gick ju skitbra. Handelsbanken- kontantinsättning- ca 2 minuter. Sätta in pengar på barnens fondkonton på Swedbank- 1 FUCKING timme! De har ju slutat med kontanthantering så man får sätta in sina pengar i en automat. Ja, det finns EN ynka automat som är segare än den första datorn som uppfanns! 8 personer före i kön innebar en kötid på 50 fucking minuter. Tjejen innan satte in ca 30 000 kr i 500-lappar. Varje insättning tar emot högst tio sedlar. Skitkul. Tanten innan henne satte in 1000 kronor i enkronor. Varje mynt tog ca 1 sekund att räkna... Jag var så jävla arg att jag spottade och fräste! Som tur var gick jag och tåg turnummer till informationen hela tiden så jag skulle slippa vänta där också. Det var hela tiden ca 25 personer i kö där också liksom. Så jag var tvungen att stå i kö i 50 minuter för att sätta in barnens kontanter på mitt privatkonto för att sedan därifrån kunna köpa fonder till dem. Nu när jag skriver det här kom jag på att jag glömde hälften av Eltons pengar men dem kan han ju glömma på sitt fondkonto alltså! Inte förrän vi bytt bank får han in dem iaf! Ska boka in ett bankmöte redan i nästa vecka!!

Jo, men efter ca en timme var jag hemma i alla fall och nu har jag borde rapport och utvecklingsplan klar, GÖTT!

Nu hämta hem kiddos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar