torsdag 8 november 2012

Tandläkarbesök!

Gårdagen blev lyckad... Elton hade blivit ordentligt firad på dagis och på kvällen efter middagen fick han blåsa us ljusen på sin beställda laddkaka. Just det där med ljusen är ju himla viktigt. Jag själv var inte med då jag som vanligt på onsdagar har mina två träningspass, CX och Bodycombat. Fick lite ångest efteråt, hade ju faktiskt kunnat stannat hemma från träningen och firat lillprinsen istället! MEN vi ska ju ha två kalas i helgen och då kommer han ju firas ordentligt av både mig, släkt och vänner :)

Idag var det dags för Eltons första tandläkarbesök och jisses som han längtat!:) Och hans längtan var förståelig när vi fick träffa världens underbaraste tandläkare... Först fick Elton berätta vad han fått i födelsedagspresent då hon direkt noterade att han fyllt år igår. Därefter, när hon skrev på datorn, berättade hon att hon skrev: "En jättego och glad kille vid namn Elton är på besök hos mig. Igår fyllde han år och då fick han en snickarbänk, Lego, Lille Skutt...!". Sedan räknade de hans tänder tillsammans och jag kan säga att ungen skrattade så han kiknade när hon tog kroken och knackade på hos tandtrollen för att se om de bodde några i tänderna samtidigt som hon hojtade "HALLÅ!!!?" :) När vi skulle gå sprang han in i hennes famn och gav en henne en stor kram! :) Snacka om positiv upplevelse!



Nu laddar jag för tredje Twilight-filmen! Igår blev jag sur och somnade 20 minuter in i filmen. Hur kul var det när de gjorde slut liksom och Edward byttes ut mot den där Jacob? Nej, fy! Dock måste jag ta igen den där filmen någon dag eftersom jag aldrig sett dem och jag och mannen ska gå på bio och se den nästa fredag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar