onsdag 21 november 2012

Brandlarm

Här rättar vi oss in i ledet, och inga väskor på fel sida heller :D

Jag tror jag måste sluta med praktik. Jag har bytt skola nu då jag var felplacerad sist men som ni minns fick jag ju dregla över brandmän då det brann på den skolan!? Idag gick brandlarmet på min nya skola, och det var på riktigt även denna gång även om det "bara" var en bränd hamburgare. Brandkåren kom men den här gången fick jag ta mitt ansvar och trösta barn istället. 6-åringar blir rädda på riktigt, de gråter helt hysteriskt och när faran är avblåst vågar de inte gå in igen. Speciellt inte efter att ha fått springa ut en andra gång bara 30 minuter efter första gången och tvingas gå in i ett hus där larmet fortfarande går. Och inte för att tala om hur de där små rackarna frös när de fick stå ute i t-shirt i ca 15 minuter gånger två. En liten tösa fick jag svepa in i min halsduk, och hon satt senare i mitt knä och grät då hon tyckte hon hörde larm hela tiden. Stackars små fisar! Nu har de börjat bli sådär goa och vill kramas och så :) Nu vet jag även att jag går rätt utbildning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar