måndag 5 november 2012

Glad leopard, sur tiger!

Alltså universitetet, de gör mig en aning förvirrade nu... Jag läser naturvetenskap MOT FÖRSKOLA och det vi läser nu är så avancerat att de på läkarlinjen skulle trilla av pinn! Serisöst, hur ska jag kunna använda den här kunskapen för att lära ut? Det finns inte. Jag är helt lost, jag förstår ingenting. Visst är det intressant att veta hur en köttbulle blir bajs, både för barn och vuxna, på en LAGOM NIVÅ! Den sönderdelas först i munnen, sen i magen, i tarmarna och här tas närng upp. Glatt muskulatur för restprodukter, bajset, ner genom tarmarna för att sedan trilla ut som en bajskorv ur vår rumpa! Vilken 1-5-åring bryr sig och kan förstå osmos, hyperosmotiskt tryck, diffusion, reabsorption och så vidare? Nej, nu går det för långt!! Jag vill lära mig mer om hur jag lär ut...!


Hämtade hem den här glada leoparden och den sura tigern från dagis vid 16-tiden!
Deras dagis fyller 20 år så de har kalas hela veckan. Idag hade de haft en ansiktsmålare där och så fick vi föräldrar komma dit på fika med tårta. Kidsens kära far var lite busy så morfar fick följa med istället och det var två lyckliga grabbar som sprang in i sin morfars famn när vi kom :)
Nu sitter grabbarna och käkar och sedan är det läggdags för dem och om deras far behagar komma hem strax därefter så blir det kanske en tur på bio för mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar