måndag 9 september 2013

Min stora kille

Mina underbaringar var pirater här i eftermiddag <3

Godingen till vänster hade svårt att somna ikväll. Tidigare idag sa han till mig: "Åhhhh mamma, jag har pirr i magen för imorgon börjar min första femårsgrupp!". Hjärtat, hur stor har han blivit liksom? Om ett år börjar han skolan... Majgaaaad!

Annars har dagen gått i ett, allt är som vanligt med andra ord. Lämnade på förskolan 9.30. Föreläsning 10-12 och därefter åkte jag ut till Ljungsbro för att plöja litteratur i solen. Min far ville dock åka ut till vår sommarstuga och frosta ur frysen så jag hängde med dit och satte mig på vårt altandäck. Höll på att smälta bort trots att jag bara satt i underkläder. Den 9 september liksom, helt fantastiskt. Fick 70 sidor lästa (läser om matematik- böööhh!) innan jag hämtade på förskolan vid 16. Han gosa och pussas lite innan jag åkte iväg på bodypump. Det var sjukt kul och sjukt tungt, då vi fått nya stänger och vikter :) Trist bara att träna ensam, det var samma visa förra veckan. Mina slöa (!) kompisar avbokar en halvtimme innan, blä! :)

Nu har jag läst lite mer litteratur, med ena ögat och tittat på Idol med andra. Nu blir det samma sak med Ensam mamma söker. Har 50 sidor kvar till imorgon (ja, jag vet att jag är körd...)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar