fredag 27 september 2013

Jävligt less

Idag är den här morsan trött och ledsen. Trött dels för att huvudet har haft tusen tankar hela natten men dels också för att Elton sovit på mig. Då ligger man där och kan inte röra sig och när han ligger på exempelvis en arm somnar den ju till slut och så får man sådana där otäcka stickningar i den. Men vad gör man inte för sina barn?! <3
Ledsen är jag fortfarande för att vissa personer väljer att ta någons parti utan att ens fråga mig vad jag har för syn på det hela och varför jag är ledsen. Det är inte lätt att få livet att gå ihop när man har en man som börjat resa tokmycket i jobbet samtidigt som jag själv studerar på heltid (fast har bara barnen på förskolan cirka 6 timmar om dagen), vill hinna träna, jobbar på helgerna och har barn och hushåll att ta hand om. Jag vill inte bli tagen för givet och jag vill inte känna mig ouppskattad! Det är väl inget konstigt?

Igår pluggade jag mellan 7.15-17 och då hade jag dessutom barnen hemma fram till 12. Jag ligger efter i skolan eftersom Mange varit bortrest och eftersom jag inte vill ha barnen på förskolan för många timmar. När man då får ett sms på kvällen där det står något i stil med att "hoppas du är hemma och pluggar nu när du är ensam och ligger så mycket efter i skolan" så blir man less. JÄVLIGT less.

Ja, idag är jag ledsen och besviken. Men det är ju ingen ursäkt för att ta tag i allt skolarbete. En uppgift är klar, två återstår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar