tisdag 17 september 2013

Dåliga dagar

Alltså nä, den här dagen kan ju också dra förbi rätt snabbt känner jag... Har ingen motivation alls till plugg. Dels för att det hela tiden låter som om andra världskriget dragit igång utanför och dels för att jag saknar tillräcklig kunskap i det som ska göras. Jag kan verkligen inte söka en vetenskaplig artikel på lius bibliotek och jag känner heller inte för att lära mig det. Jag har inget intresse helt enkelt. Jag kan inte ens gå in och hitta artiklar som vår lärare lagt upp till oss, de finns liksom ingenstans. Fan. Kan man skylla på åldern nu? Och att datorer inte fanns (i så stor utbredning) när jag var liten? Jag tänker då i alla fall skylla på det! Det värsta är att det här handlar om en examinationsuppgift, gör jag den inte får jag inte heller några poäng. Skit.

Förskolan då. Ellioth rusade in till sin 5-årsgrupp idag medan Elton tittade på mig buttert och verkligen kämpade för att hålla tillbaka tårarna. Fy fan vad jag saknar Trähästen, och grabbarna gör det också. Ellioth sa det rakt ut häromdagen och Elton pratar fortfarande om alla kompisar där. Han har inga kompisar på nya förskolan (eller jo en, men det är det barnet som är "fel sällskap" och som vi förbjuder honom att leka med), han hänger med fröknarna. Usch för detta, mitt hjärta går sönder. Man kanske kunde göra som en klasskompis gjorde idag, hon var med på seminariet över Skype. Gör jag så kan jag ju vara hemma med kidsen. Om jag skaffar mig ett eget företag och jobbar hemifrån sen också så kan vi ju fortsätta så. Egen privat skola kanske? För bara mina egna barn? Vilken dröm <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar