fredag 20 september 2013

Genushets!

Jag köpte dessa ascoola leggings till Elton idag! Min andra hälft delade inte riktigt min åsikt om att de är ascoola. Vid första anblicken av dem gapade M och Elton ikapp, M var stum och Elton utbrast: "Wow, vilka coola cirkusbyxor!". Efter en stund drog M den vanliga: "Om han ska ha dem där på förskolan får du lämna!!"

Och ja, jag köpte dem på flickavdelningen! Jag förstår mig fortfarande inte på den här genushetsen där sådana här genusmorsor (och farsor för den delen också!) vill ha en barnavdelning som bara är en barnavdelning, utan flick- och pojkavdelning. Men hur svårt är det? Det är ju bara att strunta i att läsa skyltarna och handla på den avdelning där man gillar kläderna! Vill jag köpa coola leggings går jag över på flickavdelningen, hur svårt är det? Och snacket om att "på pojkavdelningen är jeansen förstärkta på knäna för att passa pojkleken bättre medan flickorna får skrapa upp knäna i sina strumpbyxor", men hey, köp jeans till din dotter på pojkavdelningen då! Själv köper jag jeansleggings till mina pojkar på flickavdelningen! Dels för att de sitter tight (vilket jag tycker är snyggt och coolt på mina kids!) och dels för att de är mjuka och sköna att leka i på förskolan! Man väljer ju själv hur man vill se på saker och ting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar