söndag 8 september 2013

Ett fantastiskt bröllop!

<3

Vi kickade igång gårdagen med frukost hemma hos Helena och Måns redan vid 8. Där fick jag bekanta mig med "mina" bestmans, supermysigt! 1,5 timme för sent kom vi iväg till stället där bruden skulle sminkas och stylas och där också vi andra tjejer (bestmännens tjejer) skulle göra oss iordning! Vi hade dock massor pyssel kvar att stå i så det fick varvas med stylingen. Vid 15 var det dags för vigsel. Jag och en av killarna stod vid en grind till en "hage" precis vid vattnet och släppte ner alla gästerna. Efter en stund kom Jan med Helena och Alicia i en roddbåt och lämnade över sin dotter till Måns. OM jag grät här! Sedan var det vigsel, jag läste några bibelord, Helena & Måns gav sina löften, det bjöds på solosång (OM jag grät igen) och när det var klart fotograferades vi allesammans. Sedan var det skumpa med tipspromenad och mingel och därefter satte festen igång. Jag var nervös som ett as inför mitt kommande tal och drack en massa vin och snaps :) Vid varmrätten var det dags... Jag fattade tag i micken, tittade på Helena (som redan torkade sina tårar) och sedan var det kört. Jag snyftade och fick inte fram ett endaste ord först. Killarna fick börja med att utbringa ett skål åt mig men sedan läste jag, och snyftade. Därefter kunde jag slappna av. Vi åt gott och dansade till liveband ända in på småtimmarna och först vid 02.30 åkte vi hemåt, medan brudparet glatt dansade vidare. Vilket fantastiskt minne jag bär med mig och vad bra det känns i hjärtat att se sin bästa vän så lycklig <3

Nu sitter jag i bilen hem, tittar på alla bilderna från gårdagen, lyssnar på bröllopsvalsen med tårar som rinner... Sååå överväldigad och glad <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar