söndag 15 september 2013

Apvakt

Idag har jag "passat" de här busarna (och deras "polare" schimpanserna)... De har en förmåga (främst deras mor) att kasta ut saker på gästerna om de anser sig störda. Inga konstigheter, så har det alltid varit men det har uppmärksammats lite extra nu då en besökare olyckligt fick en sten i huvudet för ett par veckor sedan. Inte mig emot (att vara apvakt) då jag skulle kunna stå och spana på dessa fantastiska djur dagarna i ända. De ni ser på bild är Echo som pussas med storebror Enzo och de busar och bråkar som vilka (människo-) syskon somhelst <3 Och schimpanserna, de här är ju helt sjukt roliga, och sååå lika oss! Så jag har stått och pratat med massor goa gäster mest hela dagen, och jag skulle vilja påstå att jag är lite av ett proffs på gorillor och schimpanser nu! Hade jag sagt att jag älskade mitt jobb? Just ja, det hade jag nog ;-)

Nu har det tystnat i barnens rum och jag har tagit plats på soffan och tänt alla mina Iittala-lyktor. Idag kändes det lite som att hösten kom på riktigt, brrr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar