onsdag 18 september 2013

Från Timberland till syskon!

Nya höstskorna från Timberland!

Ja, idag fick de ha premiär! Tempen visade endast 7 grader när vi skulle åka till förskolan och när det är så friskt åker både höstskor, fingervantar och mössa på! Jag minns hur ångestladdat det var med höst och vinter när grabbarna var små (1 och 2 år) och vi bodde i Johannelund. Inte nog med att det tog en kvart att klä på en av dem när man precis fått på nummer två alla kläder hade den första klätt av sig allt igen. Bara att börja om från början, flera gånger, och när det var gjort skulle jag kånka dessa två nedför tre trappor, en under vardera arm. Ännu mer ångest för att bära upp dem senare under eftermiddagen. Nu är det andra bullar... Kläderna tar de på sig själva och traskar nedför en trappa och så är vi ute. Än bättre blir det i slutet av oktober när vi bor i huset och bara öppnar dörren så är vi ute. På det hoppar de i overaller och hela utstyrseln själva! Livet blir bara bättre och enklare, men för det saknar jag de där "jobbiga" vintrarna när grabbarna var små! Det är hög tid för ett syskon tror jag minsann... Jag kan lätt tänka mig att sitta uppkrupen i soffan och amma till nästa höst! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar