lördag 28 september 2013

Mer tjejbyxor åt grabbarna!

Bara för att de där "cirkusbrallorna" retade gallfeber på far i huset var jag ju tvungen att köpa dessa brallor också. Astuffa med en svart tröja och svarta strumpor tycker jag, töntiga "tjejbyxor" tycker far i huset. Visst, sömmarna och bandet i midjan är ljusrosa men när blev en kanin en tjejgrej? Äh, struntprat! De är typ haremsbyxor, ascoola tycker jag (och dessutom supermjuka!)! Men ja, jag köpte dem på tjejavdelningen...

Annars har jag haft en grym dag på jobb, såklart... Tekniken ville inte vara med på delfinföreställningen men mina grymma kollegor löste det och showen blev fantastisk ändå. Annorlunda men fantastisk! Annars har det varit iskallt när solen varit i moln. Trots långkallingar var jag stelfrusen när jag kom hem. Och då kör några kollegor fortfarande shorts (ni vet har man en gång tagit på sig shorts kör man det säsongen ut- jag är tydligen för gammal för sånt där tjafs!), stackarna! Och ja, de var typ blå!

Väl hemma kom grabbarna springandes med en överraskning, de hade bakat chokladbollar till lördagsmyset <3 Dessutom var middagen klar så det var bara att sätta sig ner och äta! Därefter badade jag och grabbarna och det var såååå mysigt! Nu sitter vi i soffan och ser på Skönheten och odjuret tillsammans. Jag blir dock inte uppe länge ikväll då årets galnaste dag väntar på jobbet imorgon. NT-prenumeranter får köpa årskort till halva priset och det brukar vara flera hundra meters kö. Och där ska jag sitta och sälja årskort, det var bara två år sedan sist! Men det blir kul :)

Godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar