tisdag 8 mars 2011

Veteran?

VETERANEN, mitt nya smeknamn. Skjutsade hem två grabbar från klassen och då den ena frågar om jag anser mig själv vara en ungdom svarar jag att jag nog mer ser mig som en kärring. Då kontrar Oskar att han ser mig som en veteran. Kände mig för stunden väldigt gammal men när jag tog reda på att man bara var tvungen att vara 30 år för den titeln så kändes det okej. Jag känner mig ju som 50 liksom :)

Jag smet från föreläsningen och åkte hem och satte mig på balkongen istället, med kurslitteratur såklart! Det är sådana här underbara dagar som man uppskattar att man studerar...När man kan flytta ut och göra arbetet i den ljumma vårsolen!

Annars känner jag mig som en fånge. Fånge i mitt eget liv, fånge i mina egna val...Livet är inte alltid enkelt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar